TORBY PODRÓŻNE I TURYSTYKA – TROCHĘ HISTORII

Początki:

Starożytni Egipcjanie około roku 1500 pne są uważani za wynalazców bagażu. Podczas swoich wypraw używali skrzyń i kufrów, które przekształciły się w prymitywne walizki wykonane ze szlachetnego drewna i pokryte tłuszczem zwierzęcym lub skórą, aby były wodoodporne. Bagaż był bardzo ciężki. Ciężkie kufry i skrzynie na wozach z trakcją krwi, co uniemożliwiało im szybkie i zwinne poruszanie się.

Historia walizki to także historia ludzi na emigracji. Ewoluując, aby dopasować się do trendów i potrzeb swoich czasów, walizka była niezbędna dla każdego podróżnika, odzwierciedlając jednocześnie rzeczy, które cenili najbardziej.

 

Podróżowanie dla przyjemności:

Ludzie zawsze potrzebowali podróżować, czy to w celu odkrywania nowych lądów, czy też dla własnej przyjemności. Turystyka obejmuje właśnie to drugie. Rewolucja przemysłowa, która rozpoczęła się w drugiej połowie XVIII wieku, spowodowała poważną transformację gospodarczą, społeczną i technologiczną, która rozprzestrzeniła się na resztę świata. W wyniku tych zmian nastąpił exodus z obszarów wiejskich do rozwijających się dużych miast, które potrzebowały siły roboczej dla nowego przemysłu. W związku z tym pojawiły się nowe klasy społeczne. Kluczowe znaczenie miały również zmiany w transporcie. Usprawnienia w transporcie towarowym i pasażerskim przyczyniły się do narodzin wypoczynku, nowych form rozrywki i podróżowania. Ludzie podróżowali głównie koleją, korzystając z tego, że sieci kolejowe łączyły destynacje w Europie i innych częściach świata. W kolejnych dekadach następowała postępująca internacjonalizacja firm hotelarskich, biur podróży i linii lotniczych. Zaoferowano również nowe produkty i nowe formy spędzania wolnego czasu, związane m.in. ze sportem i zdrowiem.

 

Turystyka dzisiaj:

Branża turystyczna w Europie rośnie, ale wciąż nie osiągnęła zysków sprzed pandemii. Podobnie jak reszta świata, branża turystyczna w Europie wciąż odczuwa skutki pandemii koronawirusa. W 2023 roku nadal nie będzie możliwe osiągnięcie wyników finansowych jak w 2019 roku, ale przyszłość rysuje się dość optymistycznie.

Ostatnio oglądane